Typický coming out, aneb "Mami, tati, jsem lesba."

10. července 2014 v 10:24 | Deny el Infian |  Myšlenkové pochody
Nejprve bychom si asi pro jistotu měli vysvětlit, co to ten coming out vlastně je. Předpokládám sice, že většina z vás ví, ale znáte to - náhoda je vůl a googlování je, pro některé, věcí strašně náročnou.

Pojem coming out se dělí na vnější a vnitřní. Vnější vlastně znamená, že člověk někomu něco přizná, vyjde s něčím na povrch, s něčím co do té doby pečlivě tajil. Vnitřní je to, že se dotyčný jedinec s oním faktem sám vyrovnává a učí se ho akceptovat. Nejtypičtější použití tohoto výrazu je tedy asi při uvědomování si a oznamování jiným, že je člověk jinak než heterosexuálně orientovaný. Ovšem, samozřejmě to lze použít i při odhalení veřejnosti jiných věcí.

Můj článek ovšem bude pojednávat právě o coming outu nehetero lidí.

Předpokládám, že většina, pokud ne všichni, považují coming out za správnou věc tím způsobem, že přijdou za svými blízkými se slovy "Musím se vám k něčemu přiznat. Jsem lesba.". Já to za správné nepovažuji. Důvod k tomu mám prostý. Nikdy jsem neslyšela o tom, že by někdo přišel za svými blízkými a řekl jim něco, jako "Chci vám něco říct. Jsem heterák.".

Hádám, že většina z vás si okamžitě pomyslí něco, jakože proč by to měl sakra oznamovat, vždyť je to samozřejmost. Což je také kámen úrazu.

Proč se od lidí automaticky očekává, že budou hetero? Proč, pokud dítě nejeví známky odlišné orientace nijak výrazným způsobem, rodiče snad ani nenapadne, že by jejich dítě mohlo být jinak orientované? Pochopím to v minulosti, kdy se o odlišných sexuálních orientacích moc nemluvilo a tajilo se to, ale dnes už to je něco poměrně… veřejného? Nevím, jak to říct, ale snad tedy pochopíte. Tak proč tu heterosexualitu očekávat, já vím, že ve většině případů daný člověk opravdu bude hetero, ale nebylo by stejně lepší, občas zvážit i tu možnost, co když za vámi vaše dítě, rodinný příslušník, kamarád, známý či kdokoliv jiný, přijde s tím, že prostě nesdílí s většinou lidstva zájem o příslušníky opačného pohlaví? Myslím, že by se tím předešlo případným šokům, kdyby se to opravdu stalo, přeci jen potkat to může každého a snad by se postupně mohla i trochu zmírnit ta homofobie, která mezi lidmi panuje. Jen škoda, že to je jen marné přání.

Každopádně zpět k samotnému coming out. Sama tedy moc neuznávám to, aby člověk přišel za rodinou s tím, že není heterosexuál. Když už svou orientaci nechodí oznamovat ta "normální" populace, tak proč to vyžadovat od té ostatní, no ne? Proč prostě jen ve chvíli, kdy budou někoho mít a budou o tom chtít povědět svým bližním, nepřijít a neoznámit jim to? Samozřejmě, pravděpodobně poté bude asi následovat o něco větší šok ze stran těch, co se to právě dozvědí, ale oznamující se tak zachová stejně, jako jakýkoliv heterosexuál. Nehledě na to, že pořád je to lepší a citlivější coming out, než kdyby vás přistihli v nějaké intimní chvilce s člověkem stejného pohlaví.

Homosexuálům, bisexuálům, asexuálům, transsexuálům a dalším vadí, když nejsou považováni za normální lidi, ale sami se tak v některých ohledech nechovají. "Normální" lidi přece nechodí svou orientaci někomu oznamovat, leda tak představí svého partnera/svou partnerku.

Tohle je jedna z věcí, kvůli kterým lituju, že nejsem hetero, protože mě prostě láká představa, přijít za svou rodinou a oznámit jim, že jsem na kluky, zajímala by mě reakce :D Bohužel orientovaná jsem bisexuálně, tak z toho asi nic nebude. Ale ani nemyslím, že něco bude z toho, že přijdu a prostě oznámím rodině, že jsem bi. Ani svým kamarádkám jsem to tím způsobem neoznamovala, dozvěděli se to prostým, ač trochu vystresovaným a bojácným, oznámením, že mám holku. To, že jsem bi jsem pak většinou už jen doupřesnila, když se zeptaly. Ono se totiž lidi většinou ptají, minimálně mě teda. Mimochodem, myslím, že až na jednu, to vzaly dobře. Tak už je doufám, že až to jednou oznámím doma, tak to tak vezmou také :D

Na závěr jen podotknu, že tímto článkem nechci nikoho shazovat, ani urážet, ani zpochybňovat jeho činy a přesvědčení, ani cokoliv jiného. Coming outujte si, jak jen chcete lidi, je to vaše věc. Jediné čeho chci tímto článkem docílit je vyjádření svého názoru na věc a poukázání na pár věcí.
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Sčítání lidu


Komentáře

1 Seiya Kuroi Seiya Kuroi | E-mail | Web | 10. července 2014 v 10:42 | Reagovat

Mám na to stejný názor (dokonce bych taky chtěla přijít za rodiči a říct že jsem hetero a taky nemůžu :D ). Děkuju za pěkný článek :)

2 Eliška Eliška | E-mail | Web | 10. července 2014 v 10:46 | Reagovat

Jo, je lepší si s dotyčným promluvit, aby pak nepřišel ten "šok" jak říkáš, ale většina lidí o své orientaci nechce mluvit a vyhýbají se tomu...
Jo, docela by mě také zajímala rekace mých rodičů na to, kdybych řekla, že jsem na holky :D.

3 Camilla Barnet Camilla Barnet | E-mail | Web | 10. července 2014 v 10:57 | Reagovat

Já jsem se nikdy o tomhle s rodinou nebavila. Řekla bych, že jsem celkem výrazně na kluky, ale nikdy bych nikoho neodsoudila za jeho sexuální orientaci. Ať je to bi, hetero, homosexuál, transsexuál bo co to ještě existuje, podle mě jsou to stále normální lidé a neměli by se za sebe stydět. Nechápu lidi, kteří je hejtují a podobě. :) Hezký článek. Souhlasím s tebou. :)

4 Jannie Jannie | Web | 10. července 2014 v 10:58 | Reagovat

Podle mě možná každého rodiče napadne, že by jeho dítě mohlo být jinak orientované, ale zkrátka slepě doufá, že právě to jejich bude "normální." Já osobně jsem hetero a mým rodičům už jistě došlo, že mám jasno ve své orientaci, ale nebylo by na škodu si z nich vystřelit :D Alespoň bych věděla, jak moc tolerantní by k tomu byli.
Pěkný článek, zajímavé pojetí :)

5 Andy Zaphir Andy Zaphir | Web | 10. července 2014 v 11:32 | Reagovat

Napsala jsi to krásně :) Homosexuálové, heterosexuálové,bisexuálové - pořád lidi. Nesnáším homofoby.

6 Taychi Taychi | E-mail | Web | 10. července 2014 v 11:36 | Reagovat

Jo ale možná to sami dělají právě kvůli tomu, aby pak rodiče neříkali:,, A tohle je Karel, jeho syn je bla bla bla, možná byste se mohli seznámit, co ty na to?" když rodičům řekneš, že jsi jinak orientovaná, ušetříš si tyto řeči. A před rodinou to bude méně takového toho:,,No, tady Kája prostě nemá kluka no. Pořád se ji nedaří žádnýho ulovit..." :-) A právě protože to pořád není dost zažité, protože si stále mohou rodiče říkat:,,Mně a mému dítku se to přece netane," tak minimálně z lásky k rodičům bych jim to řekla. Nemusíš to všem ostatním vytrubovat, ale rodičům se říkají i jinačí věci, které by mohli brát jako samozřejmost.

7 cumberbitch. cumberbitch. | Web | 10. července 2014 v 16:59 | Reagovat

mně z toho je mírně smutno, abych byla upřímná.

chtěla bych jednou žít ve světě, kdy by dítě přišlo za svým rodičem, řeklo "mami, poznal jsem tohohle kluka a miluju ho" a máma by mu prostě jen řekla "jé, to je super" a vůbec by se to neřešilo. víš, jak to myslím.

fakt hezky napsaný. :)

8 Sarinka Sarinka | Web | 10. července 2014 v 17:05 | Reagovat

Páči sa mi tvoj názor :) Súhlasím

9 Deny el Infian Deny el Infian | E-mail | Web | 10. července 2014 v 19:56 | Reagovat

[2]:: Ehm, myslím, že jsi článek pořádně nepochopila ^-^'

[6]:: To máš také pravdu. Ono asi hold potom také kolikrát záleží, jak na osobním přístupu člověka, tak na situaci doma :)

[7]:: Jo, to by bylo něco úžasnýho :3

A všem moc děkuji za komentáře! ^^

10 Myšlenka v koutě Myšlenka v koutě | Web | 10. července 2014 v 22:15 | Reagovat

Ahoj! Byla jsi nominována do Blogger tagu! :) Doufám, že se zúčastníš, protože je to moc fajn a zasměješ se u toho :)

11 Ilon-Ká** Ilon-Ká** | Web | 10. července 2014 v 23:41 | Reagovat

Já mám asi trochu odlišný názor, ale nevím, jestli jsem tě správně pochopila. Podle mě by bylo super, kdyby všichni jinak orientovaní to normálně rodině řekli. Podle mě je to normální, tak proč to před rodinou/kamarádama neříct nahlas a otevřeně? Chápu, že jsi to myslela tak, že proč bys to měla oznamovat, když ti hetero to neoznamují, v tom máš napůl pravdu, ale hetero od počátku bylo "uznávanější a míň divné", takže je to samozřejmost. Kdežto nehetero zas až tak samozřejmý není. Nevím, jestli jsi mě pochopila, ale prostě podle mě by bylo dobrý a tom otevřeně mluvit s rodinou a všemi na komu ti záleží. :-)

12 CraWer CraWer | 12. července 2014 v 0:24 | Reagovat

[11]:
Já myslim že se to pochopit dá, a je na každym jak si s tim "naloží", ale myslím že tím prostě chtěla říct, Proč se prostě očekává že bude každý jako ten druhý?

S tímhle názorem naprosto souhlasim, úžasnej článek...

13 Deny el Infian Deny el Infian | E-mail | Web | 12. července 2014 v 22:38 | Reagovat

[11]:[12]: Jak říkám, myslím, že ono prostě hodně záleží na pohledu člověka :)

[10]: Určitě se do toho vrhnu :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama