Existují v dnešním světě originální lidé?

6. února 2014 v 12:56 | Deny el Infian |  Myšlenkové pochody
Have you forgotten your Angel...?Dnešní svět netřeba popisovat, tedy pokud tohle nebudete číst až za několik let, jakože pravděpodobně nebudete.

Netoužím tenhle článek věnovat kritice na dnešní svět, společnost, lidstvo, z pohledu, v tomto ohledu pesimistického, dítěte, co samo není jiné než ostatní a nedokáže nic změnit.

Existují v dnešním světě originální lidé? To je otázka, která mi posledních pár dní nedá pokoj. Nedávno jsem totiž četla názor, už bohužel nevím čí, že originalita již neexistuje, protože jen když o sobě člověk prohlásí, že je originální, originální není. A něco na tom je, to bez debat.

V dnešní době, kdy je většina lidí stejná, jako ostatní a všichni si přesto myslí, jak jsou originální, je skutečně mnohonásobně menší počet lidí, kteří by se svým způsobem dali považovat za skutečně originální.

Facebook
Říkám svým způsobem, protože přestože je takových lidí, kteří se dají nazvat originálními, méně, není jeden jediný a někteří si jsou poté podobní, proto nemohou být úplně originální. Ale oproti té většině se originální zdají být a i to je lepší než nic.

Kdekdo mi teď možná chce říct, že nemám pravdu, že každý člověk je originální, ale tomu já už dávno nevěřím. Ano, každý člověk se možná rodí, jako originál, ale většina z nich se pak stejně začlení do většiny společnosti a jde s davem, snad ze strachu být jiný, ze strachu z odsouzení okolí či prostě možná jen nechce být jiný, výrazný a touží pouze zapadnout, i tací lidé jsou, ovšem právě těm to bohužel často nejde. Jen málokdo tento strach překoná a odváží se vybočit z davu. A přesně to jsou lidé, které obdivuji.

Ovšem, teď zpět k myšlence, že každý kdo o sobě jen prohlásí, že je originální, takový není, protože téměř každý si o sobě myslí, jak je jedinečný a originální.

Když tedy člověk, který by se dal považovat za originální osobu si o sobě sám myslí/tvrdí, že je originální, začlení se tím částečně zpět do davu a ztratí tak svou jedinečnost?

Já myslím, že částečně ano. Výhoda toho tkví v tom, že tohle většina lidí neřeší, většinou oné lidi, jako třeba kolemjdoucí na ulici, vlastně ani nezná a proto nemůže vědět, zdali si to o sobě myslí a pokud se tedy oni lidé liší už od pohledu - jakože to považuji za nejvýraznější projev originality, protože originální povahu člověk na ulici u cizího člověka opravdu nijak nepozná, pokud ji nijak neprozrazuje právě jeho vzhled - pak je okolí může považovat za originální, nebo, jak je v dnešní době zvykem, je kvůli jejich odlišnosti odsuzovat.

crackSama mám moc ráda lidi, kteří se nebojí odlišovat, kteří si nic nedělají z toho, co si o nich okolí myslí. Mám ráda lidi, kteří prostě již od pohledu něčím vynikají a nevypadají stejně jako ostatní - ať už mají třeba jen skutečně osobitý a jedinečný styl oblékání nebo jen obarvené vlasy nějakou nezvyklou barvou, či prostě něco, co jasně dává najevo nějakou část jejich povahy, něco co mají rádi… Chtěla bych taky taková alespoň trochu být. Ale nejsem, ani trochu a ani nepatřím mezi ty lidi, kteří si o sobě naivně myslí, jak jsou originální. Ne, já se naopak svou obyčejností, nejedinečností a nevýrazností trápím. Nesnáším to. Nesnáším ten pocit, že nejsem ničím výjimečná nebo tak něco, že jsem stejná jako ostatní a jdu tupě s davem.

Tímhle článkem jsem vám zase jednou dala možnost nahlédnout do mé hlavy, mých myšlenek. A přestože jsem se nad tou otázkou existence originality v dnešní době skutečně snažila zamýšlet a přijít tomu na kloub mám dojem, že se mi to nepodařilo. Nepřekvapí mě, pokud mi, v reakci na tenhle článek, ukážete zase nějaký další úhel pohledu na tuto tématiku. Vlastně v to částečně i doufám. Je hezké, číst, že někdo třeba s mými myšlenkami souhlasí, to rozhodně, ale současně je úžasné, když se mi někdo rozhodne poskytnout možnost, vidět to jeho očima.

Nakonec už napíši jen jednu jedinou větu, kterou určitě všichni znáte, jen ta má prošla menší úpravou.

Zazvonil zvonec a článku je konec.

Obrázky mám z WeHeartIt.com
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Sčítání lidu


Komentáře

1 N. N. | Web | 6. února 2014 v 13:20 | Reagovat

Souhlasím s tebou. Napsala jsi to dobře. To s tím, že když si někdo myslí, že je originální, tak originální není.. To si zase nemyslím, že je to úplně pravda. ALe jak jsi napsala, něco na tom je. je to trochu na zamyšlení.

2 Radfordová Radfordová | Web | 6. února 2014 v 13:30 | Reagovat

Moc dobrý článek, asi se sem zase někdy stavím.
Jinak bych řekla, že není nic, co bych k tomu jiného mohla říct, sama o sobě bych asi taky neřekla, že jsem bůhvíjaký originál, ale snažím se dělat si věci po svém a hlavně do všeho dávat něco ze sebe. Snad je to alespoň začátek :)

3 Em Zet Em Zet | Web | 6. února 2014 v 13:43 | Reagovat

Třeba to, že si uvědomuješ, že jsi jako ostatní a chceš to změnit, chceš nějak vyčnívat a nebojíš se toho - třeba přesně to tě dělá originálnější, než jsou lidé kolem tebe. :)
Otázka originality je těžká, mám v hlavě myšlenku, která nejde vyjádřit. :D Prostě když jdu po nádraží, vidím holky, které vypadají úplně stejně. Mají stejné trapně vyžehlené vlasy, stejné černé legínky, stejné boty, které viděly na weheartit, stejné lesklé hnusné bundy. A stejné šály, většinou i ve stejné barvě. Pak vidím kluky, 90% z nich jsou vyznavači šampon nebo diskant stylu. Myslí si, že jsou tím originální, ale já v tom vážně žádnou originalitu nevidím, když to má každý druhý člověk dnes.

4 Camilla Camilla | Web | 6. února 2014 v 13:48 | Reagovat

Krásně napsaná úvaha.
Abych pravdu řekla, já tohle neřeším. Vezmu si na sebe to, co se mi líbí. Většinou se oblékám podle nálady, ale martensky jsou mou neodmyslitelnou součástí. :D
Je to článek k zamyšlení. Máš rozhodně pravdu. Už to, že si o sobě lidé myslí, kdo ví jak jsou originální, je dělá tuctovými. Ale nikdo není stejný, vždycky na každém najdeš něco, co je tak někde nepotkáš. Jen se lidé kolem sebe musí trochu více porozhlédnout. :)

5 Deny el Infian Deny el Infian | E-mail | Web | 7. února 2014 v 11:39 | Reagovat

[3]: No to je zajímavá myšlenka :')
Jinak, to s těma lidma, co jsou jak "přes kopírák" souhlasím, je to sice jejich věc, když se jim to líbí, ale divím se, že je to baví, když vidí kolik jich tak vypadá. I když to je také možná důvod proč se k nim přidávají...

[4]: Jo, já taky nijak neřeším to oblékání, beru si co se mi líbí :D
Jinak, ano, nikdo není stejný s tím souhlasím. Ovšem ono to je zapeklitá věc.
Vím, že nikdo není úplně stejný, na každém je něco a vidím to, ale přesto je pro mě většina lidí stejná. Tudíž si vlastně trochu protiřečím, ale ono to tak možná je. Že lidé jsou stejní a přitom nejsou. Záleží na tom, jak se to vezme :)

6 Lour Lour | Web | 7. února 2014 v 16:34 | Reagovat

Nikdy mi to nějak nedošlo, ale máš pravdu -  originalita se ztrácí. Mě ale nejvíce štvou lidi, co nemají vlastní hlavu. Mám jednu kamarádku, která prostě děla všechno po mě, což mi nepřijde normální. :D Ale ne, mění kvůli mě názory, hlavně ať nemá ten blbý názor, nebo mi pořád na všechno přikyvuje, ale na druhou stranu je mi ji líto, protože jestli bude na mě takhle závislá, tak co si počne, až já budu na úplně jiné střední? No jo, najde si někoho jiného... Bohužel ( pro ni) je to i strašně hodná holka, všem všechno půjčí, udělá pro ně snad vše a bojím se, že lidé toho využijí. :(
S oblečením to taky neřeším, oblíkám si jen to, co se mi líbí, jestli to vadí někomu jinému, jeho problém. :D
Líbí se mi tvůj názor a z části s ním souhlasím, ale i tak věřím v to, že lidé mají pořád v sobě tu kapku originality! :)

7 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 8. února 2014 v 20:20 | Reagovat

Taky pozoruju, že se ta originalita poněkud ztrácí. Takhle už na netu tisíc holek se stejnýma ksichtama na profilovkách, stejnými účesy a stejným oblečením tvrdí, že jsou prudce originální, protože tamto a tamto a tohleto a onento.

Sama se vzhledem neodlišuju, spíš vypadám až poněkud moc normálně. Jednu dobu mi v hlavě šrotoval nápad na obarvení si vlasů, ale pak jsem to radši zavrhla. Nemám potřebu na sebe poutat pozornost vzhledem, radši ji na sebe upoutám tak, že ovládnu svět s armádou veverek doplněnou o gumové kachničky. V tomhle mi nevýraznost vyhovuje - nikdo ode mě nečeká, že ten svět fakt ovládnu, muhehe ^^

8 Fearnie Fearnie | Web | 8. února 2014 v 21:05 | Reagovat

Skvěle napsáno. j8 se snažím být sama sebou a dělat to, co se ostatní bojí. Myslím, že je důležité, aby byl každý sám sebou, jedině ta budeme originál a jedině tak to někam dotáhneme!:)
ps.: tag určitě napiš:)

9 Deny el Infian Deny el Infian | E-mail | Web | 9. února 2014 v 21:30 | Reagovat

[6]: Jo, takový lidi absolutně nechápu. Štvou mě, deptaj mě a rozčilujou. A zároveň mi jich je fakt líto.
Stejně tak jsem měla zase kamarádku, která je pravdpěodobně schopná skoro všeho, dělat to co ostatní, jen proto aby byla olíbená a nebyla "ta jiná/divná" a podobně. Nikdy jsem ji nechápala :I

[7]: To zase s tim, že od tebe pak neočekávají to ovládnutí světa, je zase taky fajn myšlenka ^^

10 Venea Venea | Web | 18. února 2014 v 18:48 | Reagovat

Rozumnej článek. Tuhle myšlenku jsem si v hlavě převalovala už dávno, ale nedokázala jsem ji dostat na papír nebo do blogu. Tvoje podání je úplně nejlepší, srozumitelné a dá se říct i jednoduché a jak říkáš, tím i originální.
Když o sobě člověk řekne, že je originální nebo odlišný, tak se stává normálním puberťákem dnešní doby, řekla bych :-)
Ti odlišní lidé si to většinou jen myslí, nebo to o sobě ani nevědí.
Lidi se tak snaž být originálními, až jsou všichni stejní.
Moc krásný článek! Musím ho někde sdílet!:D

11 Deny el Infian Deny el Infian | E-mail | Web | 20. února 2014 v 15:05 | Reagovat

[10]: Děkuju, jsem ráda, že se líbil ^^
Jinak s tebou samozřejmě souhlasím :)

12 - A. - A. | Web | 20. února 2014 v 19:03 | Reagovat

Každý si asi pod originalitou představuje něco jiného, takže ty názory se poté nedají úplně srovnávat. Já si, upřímně, myslím, že každý člověk je originální a to proto, že jeho vzhled, povaha, chování i záliby jsou nakombinované jinak, než u zbytku lidí. Tím se lidé odlišují, tím jsou originální. Na pohled třeba vypadají stejně, ale jejich osobnost se vším všudy je vždycky odlišná. Anebo ne? Jo a, pěkný článek ;)

13 Deny el Infian Deny el Infian | E-mail | Web | 1. března 2014 v 11:21 | Reagovat

[12]: Ona ta otázka originality je skutečně zapeklitá a dá se brát i tak, jak ji bereš ty :)

14 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 5. března 2014 v 15:25 | Reagovat

Ona je hlavně otázka, co to vlastně originalita je. Záleží totiž na tom jak vypadá ta neoriginalita. Jedna holka s růžovými vlasy mezi dvaceti šedými myškami je originální rozhodně, ale stejně tak je originální šedá myš mezi dvaceti slečnami s růžovými vlasy.
Je to relativní a záleží na okolnostech. Myslím, že není ani tak důležité být originální za každou cenu, jako být svůj. A je jedno, jestli se člověk cítí líp jako šedá myš, barbie nebo goth. :-)

15 Deny el Infian Deny el Infian | E-mail | Web | 5. března 2014 v 16:32 | Reagovat

[14]: To bezpochyby. Je to jak proměnlivé, tak pomíjivé a dá se to prostě brát různě a dokud nebudou všichni lidi až na pár jedinců stejní, nebude ani možné nalézt přesnou odpověď :)

A samozřejmě, člověk má být tím, čím se cítí nejlépe :) Jen škoda, že v dnešní době mám dojem, že spousta lidí toto ignoruje a je tím, čo považuje dle ostatních za "in".

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama